4 Eylül 2011 Pazar

Kara kalpli yar


Kadın caz vokalleri hayatıma Norah Jones ile girdi. Gerçi bu tespiti güncel ya da popüler olarak düzeltmem gerekecek çünkü o zaman Elle Fitzgerald'a, Billi Holiday'e haksızlık etmiş olacağım, en azından kendi müzik geçmişime.

Norah Jones'un 2002 yılında çıkardığı "Come away with me" albümündeki "I've got to see you again" şarkısını uzun süre bıkmadan dinlemiştim. Yanlış hatırlamıyorsam Türkiye'ye de geldi konser vermek için fakat sahnede izleyemedim kendisini.

Norah Jones'tan sonra Joss Stone girdi müzik çalarıma. Londra'daki ilk yılımda keşfetmiştim onu. Keşfetmek denemez heralde, kadın caz vokal furyası mı başlamıştı, bir şekilde o beni bulmuştu. Bu yaz Caz Festivali kapsamında Türkiye'ye de geldi ama İstanbul dışında olduğum için konserine gidemedim. Bir kaç ay önce aynı mekanda Jamie Cullum'ı dinlemiştim, tesellim en azından o konseri izlemiş olmak.

Sonrasında Amy Winehouse girdi müzik hayatıma. Camden Town'un yerlisi bu kadını nasıl sevmezdim ki, hemşehrim sayılırdı. "You know I'm no good" şarkısını döndür döndür dinledim. Türkiye'deki konserine de gidecektim, heyecanlandım, zaman geçmek bilmedi, son gece acı bir şekilde konserinin iptal edildiğini öğrendim. Daha hazin olanı da Kaş'ta tatildeyken ölüm haberini okumak olmuştu.

Daha sonrasında da Hindi Zahra'yı tesadüfen televizyonda gördüm, "Beautiful tango" şarkısına da görür görmez vuruldum. Türkiye'ye iki kez geldi, iki konserine de gittim. İlki Ghetto'da, ikincisi de Babylon'daydı. İlk buluşmamız daha çok hoşuma gitmişti.

Şimdilerde Melody Garbot dinliyorum. Youtube'daki şarkılarından birine bir dinleyicinin yazdığı gibi, sigara ve viskiyle iyi gidiyor. Ondokuz yaşındayken bir araba kazası geçirmiş. Tedavi süresince müzik onun için terapi olmuş, hatta hastanede hasta yatağında şarkı kayıtlarını bile yapmış. Taburcu olduktan sonra da Philadelphia klüplerinde söylemiş.

Şu ana kadar üç albüm çıkardı, ben onu "My one and only trill" albümüyle keşfettim. Bu albümdeki en sevdiğim şarkı "Your heart is as black as night", bu yazıyı yazarken de döndür döndür onu dinliyorum.

Zaz iyi hoş da, Akbank Caz Festivali'ne Melody bacımızı da getirseniz ne olur ki sanki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder