27 Temmuz 2019 Cumartesi

Madrid - Enez Road Trip - Yolculuk Öncesi #1

Yaklaşık bir senedir hayalini kurduğumuz yolculuğa nihayet Ağustos ayı itibariyle başlıyoruz. Yanda gördüğünüz haritayı Ocak ayında, Meriç’in doğumuyla beraber buraya astık. O günden beri de, günde ne kadar yol yapabiliriz, hangi duraklarda durmalıyız, nereleri görmeliyiz bunun üzerine düşünüyoruz.

Bu yolculuğa hazırlanırken, 6 aylık bir bebekle nasıl seyahat edilebildiğimizi görmek için İspanya’da hem günübirlik hem de konaklamalı bir çok yere gittik. Amacımız, bu seyahatlerde önceliklerimizin farkına varıp gezimizi o önceliklere uygun şekilde planlamaktı. Daha önce İtalya’da başımıza geldiğinden, Ağustos ayının Avrupa’nın tatil için en kalabalık ayı olduğunu göz önünde bulundurup, hem otel sıkıntısı yaşamamak hem de artık arabayla seyahat bakışımızı geliştirip çadır tatiline geçerek, daha kamp odaklı bir gezi yapmaya karar verdik.

Ocak ayından bu yana, çadır malzemeleri, kampçılık, kamp yerleri hakkında sayısız video izledim. Zaten malzeme anlamında da alışverişlerimizin büyük çoğunluğunu neredeyse Şubat ayında tamamladık. Niyetimiz Haziran ve Temmuz ayında bir kaç kere çadırda gecelemeyi deneyip yapıp yapamayacağımızı görmekti. Hayat hiçbir zaman planladığınız gibi gitmiyor maalesef.  Hastalıklardan ötürü, niyetlendiğimiz halde haftasonu çadır kampı denemelerini yapamadık. Yine de yılmadık ve çadırı evimizin salonunda kurup bir gece içinde kaldık. Galiba yapabiliyoruz ama bunu bir kaç gün sonra daha net görebileceğiz.

Daha önce arabayla, çadırda kalmasak bile eşimle çok uzun tatiller yaptık. Bunların genelinde de hep bir gece kalıp farklı bir yere gitmekti. Örneğin Türkiye’den bir Cuma akşamı çıkıp İtalya’ya gitmişliğimiz de var. Dolayısıyla biz alışığız ama 6 aylık kızım Meriç’le çadırlarda bu geziyi nasıl yapacağız göreceğiz. Şunu da söylemek istiyorum. Çok uzun zamandır bu seyahatin heyecanıyla yaşıyorum. Nasıl olacak, neler yaşayacağız, Meriç’le kamp yerlerinde nasıl yapacağız? Bütün bunları görmek için bir an önce bugünün gelmesini bekliyordum. Bu kadar da heyecanlı olduğum için, herkese de bu planımdan bahsediyordum tabii ki. Kime bahsetsem, önce bir sessizlik sonra da madem o kadar istiyorsunuz yapın tabii ki cümlesinin arkasına saklanmış, bu tatili anlamsız bulduğunun dışa vuran politik cümleler...

Neyse seyahatimize dönersek, Madrid’den başlayacak, Fransa, İtalya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan, Makedonya, Yunanistan ve Enez’de son bulacak. Dönüş için de Adriyatik kıyılarını boyunca bir rotayı takip edeceğiz. Tabii şunu da söylemem lazım, bu bizim planladığımız bir rota ama eninde sonunda buna yol karar verecek. Eğer sizin de bu güzergah üstünde tavsiyeleriniz, uyarılarınız olursa, buradan mesaj olarak yazarsanız çok seviniriz. Bu rotayı yapmak isteyen insanlara bir fikir verebilirsek ne mutlu bize.

Son olarak bir kitap ile bitirelim yazımızı. Ibn Battuta’nın Seyahatnamesi. Bende Yapı Kredi Yayınlarından çıkan baskısı var. 14. Yüzyılda Fas’ın Tanca şehrinden çıkıyor ve 28 yıl boyunca dünyayı dolaşıp, gezdiği yerlerin toplum yapılarını, inançlarını, adetlerini çok iyi yansıtıyor.

Bakalım, biz neler yapabileceğiz?