31 Mart 2019 Pazar

Repsol rehberliğinde Brihuega


Blogumda son yazımı yayınlayalı neredeyse beş yıl olmuş. Bu beş yılda neler oldu neler... Benim için en önemlisi kızım dünyaya geldi, baba oldum ve evet hayatım tamamen değişti. Bu değişimleri zaman geçtikçe özümsüyorum ve anlıyorum, belki bunun üzerine ilerde bir yazı yazarım ama bugünün konusu o değil.


Bu zaman içindeki diğer önemli gelişmelerden biri de Madrid'e taşınmış olmamız. Mayıs ayında bu şehre yerleşeli iki sene olacak, İspanya'nın bir çok yerini dolaştık ama üşengeçlikten herhalde bu sayfada yazamadım. Tabii bir de, uygulamalardaki farklılaşmayla birlikte insanların alışkanlıkları da değişiyor ve uzun yazılar artık pek tercih edilmiyor. Ben de kimi zaman, instagram fotolarının altına yazdığım notlarla yetinir oldum. Sonuçta buradaki yazılara, daha fazla çalışmak, daha iyi hazırlanmak gerektiği için, yazılar daha çok enerji istiyor. Bugün yaklaşık 250 km yol yaptık, asansörsüz üç katlı evimize çocuk arabalarını indirdim ve çıkardım, yorgun eve geldik, kızım içerde uyuyor ve ben oturdum bu yazıyı yazıyorum. Neyse mazaret yok, neticede özlemişim.


Dediğim iki aylık bir kızımız olduğu için, çok yorulmadan, akşam eve dönebileceğimiz, haftasonları, Madrid'den günübirlik gidip gelebileceğimiz yerlerin arayışındayız. El Pais, El Confidencial gibi günlük Ispanyol gazetelerinin, özellikle haftasonları eklerinde zaman zaman İspanya'da görmeniz gereken yüz köy başlığında yazılar yayınlanır. Ben de buraya geldiğimizden beri, ilgimi çeken bir yerle karşılaşmışsam, Google Haritalar uygulamama "yıldız" olarak eklerim ki, günün birinde yolumuzu düşürüp keşfedelim. İşte Brihuega , Haritalar uygulamasının bir faydası olarak bu haftasonu hedefimiz oldu. Tabii ben bu yerleri uygulamaya kaydederken, yazıda okumuş olsam bile notlar almıyorum. Nasılsa eğer oraya gitmeye karar verirsem internet araştırma yapar gerekli bilgileri toplarım. 

Bu niyetle Brihuega için araştırma yaparken Guia Repsol'de şehirle ilgili bir yazıya rastladım. Yazı sanki benim için yazılmış, Madrid'den doksan kilometre mesafedeki bu yere yapılacak günübirlik bir geziden bahsediyordu. Görülmesi gereken yerler, yemek yenilecek spesifik bir lokanta ve burada bulabileceğiniz yerel bir lezzet. Yazı o kadar çok hoşuma gitti ki, aynı site de yayınlanan diğer yazıları da incelemek istedim. Ve sonra farkettim ki Guia Repsol'un ayrıca bir telefon uygulaması da var. Guia Repsol ismiyle, Apple ve Android dükkanlarında bulabilirseniz, lakin dili İspanyolca olduğu için Türk pazarında olmayabilir. Maalesef İngilizce içerik de yok. Fakat hizmet ve uygulama çok güzel. Bu arada belki uygulama çok popüler olabilir, bana burun kıvırabilirsiniz fakat yeni keşfettim, kusuruma bakmayın.

Uygulamayı ilgi alanlarınıza göre kişiselleştirebiliyorsunuz. Örneğin, yemek, motosiklet, aile bunun gibi birçok farklı tanım var ve seçtiğiniz tanımlara göre, size sunulan içerikler de öncelikleniyor. Ayrıca yapacağınız rotayı belirlediğinizde, bu rota üzerindeki yerlerle ilgili yayınlanmış yazılar sizin seçtiğiniz tanımlara göre çıkıyor ve bu yazılara göre seyahatinizi zenginleştirebiliyorsunuz. Repsol İspanya'nın önde gelen akaryakıt firması ve bunu da aslında Michelin'den esinlenerek yapmış fakat ortaya çıkan ürün benim için daha çekici çünkü sadece bir restaurant puanlaması değil bu. Bunu İspanyolcamı geliştirebilmem için bir yönteme de çevirmeye karar verdim. Seyahat planlarımızı burada yayınlanan yazılar üzerinden yapacağım. Günün birinde de içerik üretmeye bile başlarım, kimbilir.

Brihuega, İspanya'da benim tutkunu olduğum, 600 yüzyıl öncesinden İslam etkilerini halen barındıran yerlerden biri. Araplar'ın yaptığı surların bir bölümü halen ayakta, boğa meydanının hemen yanında görebilirsiniz. Coso meydanında Arap mağarası bulunuyor fakat öğlen vaktine denk geldiği için gezemedik. Orada bulunan bilgi notuna göre de buraya giriş biletleri, biraz ilerdeki kasapta satılıyormuş. Repsol rehberindeki yazıda, yazar bu kasapla muhabbet etmiş, domuz pastırması (jamon) yemiş ve hatta İspanya İç Savaşı'nda buranın sığınak olarak kullanıldığını bile öğrenmiş. Aynı yazıda Ernest Hemingway'in de şehre uğradığından ve savaş sebebiyle birkaç gün geçirdiğinden bahsediliyor. Bu mağaranın yer aldığı Coso Meydanının ismi de, yine mağaranın yanında yer alan nota göre Arapça pazar anlamına gelen Zoco kelimesinden gelmekteymiş.

Umarım Repsol'in rehberi, İspanya'da yapacağım rotalarda bana rehberlik etmeye devam eder. Ve dilerim Türkiye'de de buna benzer bir uygulama hayata geçer. Belki de vardır...

1 yorum: