22 Temmuz 2014 Salı

Yaris

Tatillerin sevdiğim taraflarından biri, eğer araba kiralayacaksanız, farklı modelleri deneyimleme şansı bulmaktır. Özellikle bol konaklamalı, uzun yolculuklarda, gezinin en önemli öğelerinden biridir. Yakıt perfomansı, bagaj hacmi derken bir bakmışsınız gezinin sonunda ailenin bir parçası olmuş ya da içinize hiç sinmemiş, bayram zamanları görmek zorunda kaldığınız bir akrabanıza dönüşmüş.



İki sene önceki yol arkadaşımız olarak Hertz bize Skoda Fabia'yı layık görmüştü. Onunla ilgili görüşlerimi Hicret yazımda anlatmıştım. Yurtdışında ilk defa araç kiralamanın getirdiği hışırlıkla hiç şartları zorlamamıştım ama bu sefer Napoli asıllı görevli beyaz bir Toyota Yaris teklif edince başka bir seçeneğim olup olmadığını sordum. Yine yeniden Fabia deyince, farklı bir deneyim olması için Yaris'i tecih ettik.

Açık konuşmak gerekirse kaptanlık (şoförlük de diyebilirsiniz) hayatım Toyota ile başladı ve benim için çok özel bir arabadır. Henüz on üç yaşında, doksan üç model yeşil bir Toyota Corolla ile araba kullanmayı öğrendim. Babamla Edirne'den Dolapdere'deki Toyota Bayii'ne gidişimiz dün gibi aklımda. Dönüşümüzde, iki yüz küsür kilometre yolu çeyrek depo ile gelmiştik de babam inanamamıştı.

Babam sağolsun, sanırım bilinçaltımda yatan birçok şeyin nedeni de budur, on beş yaşındayken bana güvenip, arabayı yazlıkta bırakırdı. O arabayı on bir sene kullandık. Hatta yirmi bir gün süren, ilk Avrupa tatilimizi, benim de bütün tatillerde yüzlerce kilometre yapmama neden olacak o geziyi de o arabayla yapmıştık.

Babamın Corolla sevdası o arabadan sonra hiç bitmedi. Halen, iki bin yedi model siyah bir Corolla kullanıyor. Ama aramızda kalsın, doksan üç model yeşil Corolla'sını halen unutamıyor. Bir de arada iki bin dört model kırmızı model bir Corolla var ama ondan hiç bahsetmeyelim.

Gezide kullandığımız Yaris, 1.0 motor ile Türkiye'deki en baz modeliymiş. Bir seksen beş boyundaki bir adam için, sınıfının en geniş arabalarından biri diyebilirim. Onunla iki haftada, otuz kilo bavul, durmadan çalışan klima, dağ, bayır demeden iki bin on beş kilometre yol yaptık. Bu motor gücündeki bir araç için beklediğimden çok daha iyi bir performans gösterdi. Doğal olarak, yüksek yerlere çıkışlarda zorlandı ama bu sınıf için o kadarcık da olacak. Yakıt tüketim perfomansı da aşağıdaki gibi, yüz kilometrede ortalama 6,89 lt olarak gerçekleşti. Kusuruma bakmayınız, aracın pardon Sophie'nin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum.

925 km - Araç teslimi
1.400 km - 32,00 lt
1.882 km - 34,72 lt
2.323 km - 27,91 lt
2.627 km - 24,70 lt
2.940 km - 19,56 lt

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder