7 Kasım 2010 Pazar

Polar Bear


Bir aydır beynimin bütün kıvrımlarında aynı taksim çalıyor. Saksafon, bas, davul ağır tempoyla başlayıp aniden ritmin temposunu yükseltiyorlar. Kalp atışlarım hızlanıyor, topuklarım hafifçe yerden yükseliyor, metronun rüzgarı suratımı dövüyor. Tekrar tekrar Polar Bear’ın Peepers adlı parçasını dinliyorum.

Londra Caz Festivali’nde sahne alacak müzisyenleri araştırırken karşılaştım Polar Bear grubuyla. Davulda Seb Rochford ve saksofonda Pete Wareham’in önderlik ettiği bu Britanyalı grubun diğer elemanları Mark Lockheart, Tom Herbert ve Leafcutter John. 2004 BBC Caz Ödülleri’nde ‘en iyi grup’, 2006 yılında da ‘en iyi albüm’ dalında aday olmuşlar.

Paris’te albümlerini aradım ama maalesef bulamadım. St Michel Bulvarı’ndaki iki dükkanda çok yaklaşmıştım ama ellerinde kalmamış. Geri kafalı olduğum, albümü elimde tutmanın, kapağını incelemenin bana ayrı bir keyif verip belleğime yer ettiğini düşündüğümden şarkılarını bilgisayarıma indirmemek için direniyorum. Myspace’in ve Youtube’un canı sağ olsun.

Londra Caz Festivali’nde 13 Kasım ve 14 Kasım’da ‘Westminster Reference Library’de sahne alacaklar. Bayram için tatil planım bu festivalde mümkün olduğu kadar çok konsere gidebilmekti ama bu kahpe dünyanın gözü kör olsun. En azından Londra’ya gideceklere bir kıyak yapayım. Eğer gidebilseydim bu festivalin kapsamlı bir araştırması yapıp, öne çıkan grupları, müzisyenleri dilimin döndüğünce tanıtacaktım.

Aklımda bu şarkının tetiklediği bir kısa film hikayesi var. Günün birinde yazıp filmini çekebilirsem burada yayınlayacağım. Kim bilir bir yarışma düzenleyip oyuncularını bu naçizane blogun okuyucularından seçerim.

Aşağıdaki linki tıklayın, siz de bu güzel şarkının keyfine varın.

http://www.youtube.com/watch?v=47cRVzVeRJw

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder